۱۰ خرداد ۱۳۸۵، ۸:۵۲

تدوام نهضت انبياء وجه تمايز امام با ساير رهبران دنياست / دشمن شناسي امام بي نظير بود

تدوام نهضت انبياء وجه تمايز امام با ساير رهبران دنياست / دشمن شناسي امام بي نظير بود

انديشه والاي امام خميني (ره) در تمامي عرصه ها برگرفته از قرآن و دين اسلام است و عمده ترين وجه انديشه امام خميني(ره) بنا نهادن جمهوريت و اسلاميت در قالب دينداري بود.

تدوام نهضت انبياء وجه تمايز امام با ساير رهبران دنياست

عضو شوراي مركزي جامعه روحانيت مبارز اصول استراتژي امام خميني را در چند اصل، تفكيك ناپذيري دين از سياست و كسب كليدهاي قدرت به محوريت حق و عدل و ظلم ستيزي و دفاع از مظلوم دانست و گفت: قدرت دشمن شناسي امام بي نظير بود.

حجت الاسلام احمد سالك در گفتگو با خبرنگار سياسي "مهر" اظهار داشت : حضرت امام خميني 15 سال قبل از به ثمر رسيدن انقلاب اسلامي، با افشاي جنايات حكومت شاه و اربابان او و همچنين معرفي اسلام ناب محمدي به بسترسازيهاي لازم پرداختند و معيارهاي طاغوتي را به معيارهاي توحيدي مبدل ساختند.

وي يكي از وجوه تمايز امام با ساير رهبران دنيا را در تدوام بخشي نهضت انبياء دانست و افزود : عمق استراتژي امام ارتباط  با  توده مردم به خصوص با مستضعفين بود كه در بهمن 57 به ثمر رسيد.

عضو شوراي مركزي جامعه روحانيت مبارز همچنين اصول استراتژي نهضت امام خميني را در چند اصل، تفكيك ناپذيري دين از سياست و ايجاد تحول فرد و جامعه، كسب كليدهاي قدرت به محوريت حق وعدل و اصل ظلم ستيزي و دفاع از مظلوم دانست و گفت : قدرت دشمن شناسي امام بي نظير بود به نحوي كه دشمن را هم به ملت ايران و هم به ساير ملتها معرفي كرد.

وي افزود : حضرت امام  با حركت خود معيارهاي طاغوتي را به معيارهاي توحيدي تبديل كرد كه ثمره آن انقلاب اسلامي بود.

سالك با اشاره به اينكه امام خميني (ره) اسلام ناب محمدي را بي هيچ پيرايه اي به مردم شناساند، اظهار داشت : امام خميني حاكميت ديني را با محوريت ولايت كه در حقيقت محقق كننده حكومت حضرت اميرالمونين(ع) در قرون گذشته بود به تصوير كشاندند. 

وي تصريح كرد : معمولا رهبران طاغوتي جهان تلاش مي كنند مردم در جهل و بي خبري به سر ببرند ولي حضرت امام در جهت گسترش بيداري ملتها كوشيدند، چون ايشان معتقد بودند عقلها را با اطلاع رساني دقيق بايد آزاد كرد و سپس آن  عقلهاي آزاد را در راه خداوند به جريان انداخت كه نتيجه آن بيداري توده ها است و اين بيداري مي تواند مانند بمب بزرگي در مقابل استكبار جهاني  به كار رود.

عضو شوراي مركزي جامعه روحانيت مبارز در پايان گفت : ريشه هاي حكومت اسلامي در بيست وهشتمين سال آن از جهات مختلف بسيار استوار است و امروز آثار صدور انقلاب  در رشد بيداري ملتها كاملا مشهود است.
 
پيوند مردم سالاري و دينداري عمده ترين وجه انديشه امام بود

عضو شوراي مركزي مجمع روحانيون مبارز گفت: امام خميني(ره) در عرصه داخلي مردم سالاري و دينداري را به يكديگر پيوند زد و در عرصه بين المللي منادي نفي سلطه و استكبار بود.

حجت الاسلام محمد مقدم در گفتگو با خبرنگار سياسي "مهر"، انديشه والاي امام خميني (ره) در تمامي عرصه ها را برگرفته از قرآن و دين اسلام دانست و گفت : عمده ترين وجه انديشه امام خميني(ره) بنا نهادن جمهوريت و اسلاميت در قالب دينداري بود.

وي افزود : اصلي ترين ميزان مشروعيت نظام، شكل گيري آن بر پايه آراي مردمي است كه در عين حال از اصول ديني هم تبعيت مي كند.

عضو شوراي مركزي مجمع روحانيون مبارز با تاكيد بر اين كه حضرت امام خميني(ره) دموكراسي و دينداري را به يكديگر پيوند زد و در عرصه نظام سياسي آن را محقق ساخت، گفت : عمده ترين شاخص انديشه امام در عرصه بين المللي نپذيرفتن ظلم و تجاوز بود و مي بينيم در قرآن نيز ستمگري و برهم زدن صلح جهاني پذيرفته شده نيست.

مقدم ادامه داد : مهمترين خط مشي امام خميني(ره) نفي نظام سلطه و تخريت وتضعيف آن بود، بدليل اينكه نظام سلطه بر اساس تجاوز و استيلا بر ملتهاي جهان استوار است.

وي با اشاره به اينكه امام مي كوشيد تا وحدتي را در بين ملتهاي ستمديده جهان به وجود آورد، تصريح كرد : امام خميني (ره) معتقد بود در جهت تضعيف نظام سلطه بايد كوشيد چرا كه بدين طريق ملتهاي مظلوم جهان خود را پيدا خواهند كرد و ديگر پذيراي ظلم  نخواهند بود.

کد خبر 333830

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha